Синежук А.В., практичний психолог,
спеціаліст першої категорії.
З 2004 року у ліцеї практичний психолог
очолює волонтерський загін
Психологічна служба забезпечує:
- сприятливий психологічний клімат, де комфортно себе відчувають всі учасники навчально-виховного процесу;
- створені умови для всебічного особистісного розвитку учнів, їх повноцінного психічного здоров’я.
Основні напрями діяльності практичного психолога в професійному ліцеї:
- Постійна участь у здійсненні освітньої, виховної роботи, спрямованої на забезпечення всебічного особистісного розвитку учнівської молоді, збереження їх повноцінного психічного здоров’я.
- Розвивати комунікативну компетентність учнів .
- Сприяння адаптації учнів 1-го курсу до нових умов навчально – виховного процесу.
- Профілактика девіантної поведінки та шкідливих звичок учнів – раннього алкоголізму, тютюнопаління, наркоманії, токсикоманії і т.п.
- Продовжувати формувати навички захисту і збереження репродуктивного здоров’я учнівської молоді.
- Консультативна допомога всім учасникам навчально – виховного процесу з питань навчання, виховання й розвитку учнів.
- Сприяти пошуку, відбору і розвитку обдарованих дітей.
- Індивідуальна робота з учнями з метою вирішення особистих проблем.
- Своєчасне попередження виникнення конфліктів та проблем у між особистісних стосунках, запобігання створенню конфліктних ситуацій у навчально – виховному процесі.
- Профілактика агресивних форм поведінки учнів та формування толерантності.
- Профілактика суїцидальних настроїв учнівської молоді.
- Розвивати психологічну культуру педколективу, що сприятиме оптимізації навчально-виховного процесу.
- Надавати психологічну допомогу учням, що готуються до ЗНО.
- Психологічна просвіта батьків.
- Проведення діагностичної та корекційно - відновлювальної роботи з метою створення умов для самореалізації постраждалих дітей в ході АТО.
- Психологічний супровід сімей вимушених мігрантів.
- Надавати психологічну допомогу учасникам бойових дій .
Практичний психолог ДНЗ «Малинський професійний ліцей»:
- здійснює психологічний супровід навчально-виховної роботи,
- спрямовує роботу на забезпечення всебічного індивідуального розвитку учнів, збереження їх повноцінного психічного здоров`я;
- сприяє адаптації учні до нових умов навчально-виховного процесу,
- розробляє та впроваджує розвивальні, корекційні програми навчально - виховної діяльності з урахуванням індивідуальних, вікових особливостей учнів;
- готує учнів до свідомого життя;
- здійснює превентивне виховання, профілактику злочинності, алкоголізму і наркоманії, інших залежностей і шкідливих звичок серед учнів;
- проводить психологічну діагностику і психолого - педагогічну корекцію девіантної поведінки учнів;
- формує психологічну культуру учнів, педагогів, батьків, консультує з питань психології, її практичного використання в організації навчально - виховного процесу.
Постійно діючі форми роботи з педколективом, учнями та батьками протягом року:
- консультування індивідуальне, групове та сімейне;
- індивідуальна діагностика учнів;
- групова діагностика учнів;
- тренінгові заняття з учнями;
- просвітницька робота для батьків;
- просвітницька робота для учнів;
- корекція поведінки окремих учнів;
- виступи на батьківських зборах;
- участь у волонтерському русі щодо формування здорового способу життя та ін.;
- розробка тематичних анкет;
- проведення круглих столів для педагогічних працівників;
- проведення тренінгів для педагогічних працівників;
- виступи на педрадах з метою підвищення психологічної компетентності колективу;
- проведення психолого – педагогічних семінарів для педколективу.
Після проведення таких заходів значно збільшується кількість консультацій з питань виховання та навчання підлітків, адже на основі психологічної діагностики, бесід, спостережень надавались конкретні рекомендації педагогам і батькам про дальшу роботу з ними.
Практичним психологом і соціальним педагогом в закладі проводиться значна профілактична робота з учнями, схильними до правопорушень. Це, зокрема:
- Ліцейний облік важковиховуваних підлітків, які потребують допомоги, підтримки; організація відповідної роботи з ними.
- Відвідування вдома неблагополучних, проблемних сімей
- Проведення годин спілкування з учнями на морально-етичні теми, проблеми взаєморозуміння, поваги.