Вівторок, 19.03.2024, 08:11
Вітаю Вас Гість | RSS

ДНЗ "Малинський професійний ліцей"

Меню сайту
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Учнівське самоврядування

       При здійсненні виховного процесу враховуються пошуки оптимальних шляхів спільної діяльності між педагогами та учнями, учням надається можливість самостійно вирішувати найбільш суттєві питання з життя учнівського колективу. Саме тому з метою розвитку соціальної активності учнів, почуття власної гідності, зміцнюється учнівське самоврядування. Учнівське самоврядування організовано на рівні навчального закладу та на рівні груп.

       Головною стратегією педагогічної проблеми у самоврядуванні нашого навчального закладу є:

- послідовне створення за допомогою органів учнівського самоврядування духовно-морального клімату взаємних стосунків;

- утвердження учнів у ролі організаторів і відповідальних за якість життя колективу;

- обговорення перспектив роботи учнівського колективу, планування та організація життєдіяльності;

- забезпечення простору для ініціативи, творчості, самодіяльності учнів на всіх етапах від пошуку корисних справ та їх реалізації до підведення підсумків. Центральним органом учнівського самоврядування є учнівська рада училища, до складу якої входять:

- навчально-пізнавальний сектор;

- соціальний центр;

- трудовий центр;

-спортивно-культосвітній центр;

-прес – центр.

       Головною метою учнівського самоврядування є виховання патріота, громадянина, національно-свідомої особистості.

Активну роль у підготовці сьогоднішніх учнів до реального суспільного самоврядування і формування в них готовності виконувати свій громадський обов’язок покликане відіграти учнівське самоврядування ліцею. Учнівське самоврядування – це форма прояву громадської активності учнів ліцею.

Мета учнівського самоврядування:

  • забезпечувати й захищати права та інтереси учнів на основі виконання правил та законів ліцею;

  • формувати почуття відповідальності, свідоме ставлення до участі кожного у вирішенні важливих справ у житті ліцею;

  • формування вміння планувати, обирати головні напрямки в роботі, правильно розподіляти обов’язки, організацію координації дій.

  • створення сприятливих умов для громадської діяльності, формування активної громадянської позиції;

  • створення умов для реалізації учнями своїх інтересів, здібностей;

  • виховання активної життєвої позиції та лідерських якостей.

Завдання учнівського самоврядування:

  1. прагнути узгодженості й балансу інтересів між учнями та педагогами;

  2. всебічно розвиватися, самовдосконалюватися, самоооооореалізовуватися на благо собі, своїм ровесникам, ліцею, родині, Батьківщині;

  3. об’єднання та реалізація ідей та інтересів учнів у роботі різних сфер діяльності;

  4. набуття соціального та громадського досвіду;

  5. затвердження ідеї краси, добра, духовності та фізичного розвитку.

  6. виховання в учнів ініціативності, активності, самостійності, відповідальності;

  7. виховання організаторських, лідерських здібностей.

Принцип організації діяльності органу учнівського самоврядування:

  • рівноправність та добровільність;

  • конструктивна взаємодія;

  • пошук згоди та компромісу за будь-яких обставин;

  • демократичне обговорення рішень;

  • повага до інтересів і думки кожного, підтримка ініціативи;

  • особиста відповідальність за виконанням прийнятих рішень.

Учні та педагоги нашого ліцею – жителі учнівської республіки «Ровесник», яка має свої органи учнівського самоврядування. Учнівська республіка складається з Президента, Віце-Президента та Кабінету Міністрів, що включають у себе ряд міністерств.

         Символами учнівського самоврядування ліцею є прапор та герб. Девіз: «Ми молоді, завзяті, за нами – майбуття. В житті ми усі лідери, і в цьому сенс життя.»

         В основу діяльності органів учнівського самоврядування ліцею покладено методику проектування, що передбачає інтеграцію та застосування набутих знань під час проектної діяльності і спрямована на набуття досвіду громадських дій та демократичної поведінки.

Функції учнівського самоврядування ліцею:

  • забезпечення порядку та організація чергування у ліцеї;

  • проведення загальноліцейних зборів лідерів, звітно-виборних конференцій (2 рази на рік);

  • робота по благоустрою території ліцею;

  • підготовка і проведення конкурсів, свят, змагань;

  • участь у проведенні загальноліцейних лінійок;

  • контроль за відвідуванням занять;

  • контроль за випуском друкованого органу учнівського самоврядування «Наша газета».

Загальноліцейна лінійка – одна з основних форм роботи органів учнівського самоврядування. Щоп’ятниці в ліцеї проводяться лінійки, на яких учні-лідери самоврядування звітують про події, що відбулися в ліцеї за тиждень, про роботу органів учнівського самоврядування, досягнення та проблеми учнів ліцею. На лінійках виступають і адміністрація ліцею, педагоги, учні з різними пропозиціями, зауваженнями, побажаннями та оголошеннями.

Лінійки бувають таких видів:

  • робочі (щотижня);

  • урочисті (до святкових дат календаря);

  • тематичні (на відповідну тематику);

  • підсумкові (в кінці семестру, року);

  • комбіновані (поєднують у собі декілька вищевказаних видів).

Основні моменти, що висвітлюються на робочих лінійках: результати перевірок, рейдів, конкурсів; «герої тижня» (в поведінці, навчанні, позаурочному житті); досягнення учнів та працівників ліцею; виступи, зауваження вчителів; оголошення.

         Виховна система ліцею реалізує спортивно-оздоровчу діяльність за рахунок проведення різноманітних спортивних свят, змагань. У ліцеї працюють спортивні гуртки з міні футболу, волейболу, легкої атлетики, шахів, шашок та настільного тенісу.

         В ліцеї працюють також ряд гуртків художньої та технічної творчості, в яких може реалізувати свої здібності будь-який учень. Це гурток «Сучасна пісня», танцювальний гурток «Шарм», «Умілі руки», «Креативна майстерня», пошуковий гурток «Берегиня» та «Музейна справа», «Юний журналіст».